Case
Colruyt Group – Getuigenis

Het Service Center Productinformatie (SCPI) is verantwoordelijk voor de opvolging van productwijzigingen, en het up-to-date houden van alle productinformatie voor de hele Colruyt Group.

De hoeveelheid data die ze moeten verwerken en verzamelen bij partners, leveranciers, en de betrokken diensten, maakt het een uitdagende maar boeiende job. De kenniswerkers moeten dus complexe taken verrichten waarvoor ze moeten samenwerken met veel partijen. Bovendien staat informatie centraal tijdens de verwerking van ieder dossier, en volgt elk dossier een eigen pad.

Gezien deze eigenschappen was de keuze voor een Adaptive Case Management oplossing een goede zet. Bekijk de videogetuigenis hieronder.

“Als ik zie wat Ground Lion kan: het takensysteem, het opvolgsysteem, en de rapportering dan denk ik dat dat toch wel de zaken zijn die goed gekozen zijn, én dat is de reden waarom er voor Ground Lion gekozen is. – Lieve Van De Maele, Manager Service Center Productinformatie bij Colruyt Group”

Lees hier meer over de implementatie van Ground lion binnen Colruyt Group

Colruyt Group & Ground lion – a testimonial from Ground lion on Vimeo.

Probleem
  • Vooraf werd alle productinformatie en extra info van leveranciers via email of telefoon verzameld
  • Informatie werd daarna manueel in Excel bestanden toegevoegd
  • Opvolging verliep via omslachtige formules
Oplossing
  • Een adaptive case management oplossing, die de verwerking van nieuwe productinformatie stroomlijnt
  • Heldere & gebruiksvriendelijke interfaces voor de medewerkers en het management
  • Een rapportagemodule die managers helpt met het identificeren (en voorspellen) van potentiële problemen
Resultaat
  • Productwijzigingen of lancering van nieuwe producten verloopt sneller, de time-to-market gaat naar beneden
  • De samenwerking met andere diensten en leveranciers verloopt veel vlotter, met minder fouten
  • Gemakkelijk onder de knie te krijgen, nieuwe gebruikers zijn er na enkele dagen al mee weg
  • Meerdere personen kunnen zonder problemen samenwerken op eenzelfde dossier, ook wanneer iemand ziek wordt kan een collega de draad direct oppikken
  • Door het behandelen van vele duizenden dossiers heeft het management een waaier aan data die ze nu kunnen analyseren om het proces verder te optimaliseren (meer in onze blog hierover)
"Stroomlijn interacties tussen mensen, gebeurtenissen, processen en gegevens om zo betere prestaties en een grotere klanttevredenheid te bekomen"
Lees meer