previous
06 January 2017

Adaptive Case Management als basis voor innovatie en industriële groei

Bedrijven ontwikkelen voortdurend strategieën en methodes om de klanttevredenheid te vergroten en hun marktaandeel uit te breiden. Innoveren is overleven. Er wordt continu gewerkt aan productverbetering en nieuwe producten of diensten worden uitgedacht. Doorheen de procedure worden bedrijven met vele uitdagingen en onzekerheden geconfronteerd. En om een verkoopbaar product als eerste op de markt te zetten, zijn kwaliteit van informatie en snelheid van uitvoering van het grootste belang.

Innoveren op zich is al een hele uitdaging, laat staan de hele infomatievoorziening en processturing op orde krijgen. Innoveren is kenniswerk, experten uit verschillende departementen met eigen know-how die zullen moeten adviseren en samenwerken op de vernieuwende ideeën. Product technisch onderzoek, marketing, aankoop, verkoop, finance, … zo goed als elke vezel van een bedrijf komt in aanraking met een deel van het innovatieproces. Het is dan ook van cruciaal belang gecentraliseerd op de informatie te werken, zodat er 1 waarheid bestaat, en de werking zo goed mogelijk te ondersteunen.

Adaptive Case Management is een stroming en visie waar de informatie en de collaboratie tussen kenniswerker centraal wordt geplaatst, met een centrale case topic als onderwerp. Zowel informatie als het proces wordt hierbij doorgelicht voor een optimale ondersteuning én automatisatie. Enkel documenten centraal beheren is niet voldoende wegens een gebrek aan sturing en monitoring. En juist omdat elke innovatiecase steeds weer anders kan verlopen is een zuivere BPM approach veel te rigide. De waarheid ligt in het midden, en dat is nu net wat ACM kan betekenen.

Koen De Maesschalck

Interessant onderwerp?

Neem deel aan onze round table rond  ‘Verandering, innovatie en efficiënte inzet van kennis door Adaptive Case Management – Klaar voor industrie 4.0’ op 23 februari te Veenendaal

Meer info

Share this post
next